نعمت های الهی در سایه وحدت مسلمانان تحقق پیدا می کند
کد خبر: 3765505
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

نعمت های الهی در سایه وحدت مسلمانان تحقق پیدا می کند

گروه اجتماعی ــ آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نعمت در سایه وحدت تحقق پیدا می‌کند، متذکر شد: نعمت با اتحاد مسلمانان بر جامعه اسلامی سایه می‌افکند و اگر خواستار ریزش نعمت‌های الهی هستیم، باید به ‌دنبال وحدت باشیم.

نعمت های الهی در سایه وحدت مسلمانان تحقق پیدا می کند

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 28 آبان ماه در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت که در آستانه هفته وحدت در مصلی رشت برگزار شد، با گرامیداشت آغاز هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: امت اسلامی در سایه وحدت توانسته بخش عظیمی از مشکلات جامعه مسلمانان را برطرف کند.

وی هجمه دشمنان علیه مسلمانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی را معلول وحدت دنیای اسلام عنوان کرد و افزود: اگر امروز شاهد اتحاد امت اسلامی هستیم به این دلیل است که مسلمانان به این باور رسیده اند با اندیشه وحدت‌آفرین می‌توانند به قدرت جامعه اسلامی بیفزایند.

امام جمعه رشت، خداوند متعال را نخستین منادی وحدت در جهان خواند و بیان کرد: خدا را شاکریم رهبران جامعه اسلامی دغدغه مسلمانان را دارند و در این زمینه تلاش می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی، با بیان اینکه نعمت در سایه وحدت تحقق پیدا می‌کند، متذکر شد: نعمت با اتحاد مسلمانان بر جامعه اسلامی سایه می‌افکند و اگر خواستار ریزش نعمت‌های الهی هستیم باید به ‌دنبال وحدت باشیم.

وی بر لزوم استفاده از مشترکات مسلمانان برای ایستادگی در مقابل الحاد و سلطه قدرت‌های استکباری تاکید کرد و گفت: منظور از اتحاد دنیای اسلام، دست برداشتن از مذهب و آیین خود نیست، بلکه استفاده از مشترکات بین مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به اینکه علمای اسلام به ‌دنبال شیعه کردن اهل تسنن و سنی کردن شیعیان نیستند، خاطرنشان کرد: مسلمانان حتی با مسیحیان و تمام موحدان عالم مشترکاتی دارند و در مقابل ملحدانی که می‌خواهند جامعه توحیدی را پاره پاره کنند، ایستاده‌‌اند.

آیت‌الله فلاحتی، پیامبر اکرم(ص) را دومین منادی وحدت ذکر کرد و یادآور شد: رسول اکرم(ص) در مقام بیان و عمل در راستای وحدت حرکت کرد و در فتح مکه فرمود «امروز روز رحمت است».

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) دشمنان خود را توانست تبدیل به دوست کند، افزود: بارش رحمت الهی باید جمعیت را در جامعه با همدیگر متحد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، امام علی(ع) را از جمله منادیان وحدت دانست و عنوان کرد: بارش وحدت در کلام امیرالمومنین علی(ع) قابل مشاهده است.

آیت‌الله فلاحتی، به ندای وحدت در زندگی فکری، سیاسی و اجتماعی امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: توصیه امام صادق(ع) در زندگی اجتماعی این بود که شیعیان در کنار اهل سنت بنشینند و ازدواج با آنها جایز است.

وی امام خمینی(ره) را یکی دیگر از منادیان وحدت مسلمانان در دنیای معاصر خواند و تصریح کرد: امام(ره) پیکر جامعه اسلامی را توانست در کنار همدیگر قرار دهد.

امام جمعه رشت، با تاکید بر اینکه اگر هر کسی بخواهد اتحادی که بین مسلمانان وجود دارد را پاره کند نه شیعه است و نه سنی، ادامه داد: پیروزی فلسطینیان در مقابل حمله رژیم صهیونیستی برای تمام مسلمانان لذت‌بخش است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بر ضرورت عمل کردن هر کدام از مذاهب موجود در اسلام به آیین خود تاکید کرد و افزود: امروز سعودی‌های جنایتکار حرمین شریفین را در اختیار گرفتند و به اجبار می‌خواهند تمام مسلمانان مانند آنها رفتار کنند.

آیت‌الله فلاحتی، به آموختن چگونه زیستن مسلمانان از آیین خدا و پیامبر(ص) اشاره کرد و یادآور شد: هفته وحدت مسلمانان را ملزم می‌کند به فکر دنیای اسلام باشند.

انتهای پیام

captcha